Kampanjer och projekt

Så här kan det se ut när jag inspirerar, informerar och berättar.

 


 

ZLEARNA

Cool hemsida på svenska och engelska för barn och ungdomar

Jag hjälpte det här unga utbildningsföretaget att formulera affärsplan och sätta tonen.

https://zlearna.com/sv/zlearna/

 

EKN

Leads-generering på svenska och engelska

 CTR > 30 %

Myndigheten EKN önskade nya budskap mot både banker och unga företag. Resultatet blev utomordentligt med en CTR över 30 procent, i jämförelse med det mer normala 3-5 procent. Eftersom kampanjen även mötte höga förväntningar på tonalitet och precision utvecklades engagemanget med ytterligare insatser.

Engagemang: Tonalitet, digitala kampanjer, LinkedIn, landningssidor, filmer, broschyr, eventmaterial m.m.

Film om DeWiz och EKN (på engelska)


Damlaget har gått upp och herrarna slåss om titeln!

OV Helsingborg

Attitydförändring som gav resultat 

Styrelsen ville förena klubben och sponsorer under en ambitiös jämställdhetsvision och stärka damlagets roll i verksamheten. Två år senare har damlaget nått ett viktigt mål och gått upp till Damallsvenskan, samtidigt som herrlaget också gör stora framsteg. 

Engagemang: Kommunikationsplattform, CSR, internkommunikation, visionsfilm, inbjudningar, events, sponsorsamarbete m.m.

 

 

 

 

 


Ragn-Sells

Värdedriven försäljning 

Jag korsade organisationen för att gräva fram kundnyttan och lyfta säljmaterialet med drivande texter i en ny ton för bolagets Integrerade Lösningar, bl.a. webbsidor, produktblad och offertbilagor.

City Services (ragnsells.se)


CDON 

Konverteringsstrategi B2B, svenska/engelska

Med ny tonalitet och en konverteringsinriktad hemsida kunde CDON sjösätta svenska och internationella kampanjer för att attrahera fler handlare.

Engagemang: Hemsida, digitala kampanjer, filmer, produktblad, kalkylator, svarsformulär m.m.

Konverteringsfilm på engelska

 

 


Fastighetsbyrån

Kundtidning med berättelser, kundcase och nyheter

Som redaktör skriver jag fylliga reportage som fångar både affärsfördelar och kärnvärden, ett perfekt sätt att bygga relationer och varumärke på djupet.

 

Kundtidning

 


Beckers Group

Global B2B-marknadsföring 

Beckers Group utvecklar nya metoder för hållbar industrimålning och förändrar sin varumärkeskommunikation. 

Engagemang: Varumärkesanalys, broschyr, webb, digitala kampanjer, LinkedIn m.m.

 

 

 

 

 

 


 

Unimer

Internationell B2C-marknadsföring 

Med ny varumärkesplattform och tydliga budskap kan marknad och sälj linjera kommunikationen för det underpresterande seglingssortimentet.

Engagemang: Varumärkesplattform, broschyr, digitala kampanjer, landningssida, tidningsannonser m.m.

 


Alfa-Laval

Min vardag som copywriter handlar om att förstå värdekedjor och sätta mig in i tekniska innovationer. Här är en broschyr för Alfa-Lavals dottoerbolag, Framo, som har utvecklat ett nytt koncept för klimatsmartare fiskodling.

 

 

 

 

 


 

Boxflow

Hemsida med en egen ton och känsla på svenska och engelska

 

 

 

 

 


 

Ska jag berätta mer? 

Mejla mig