Välkommen till min portfolio
Här kan du få en inblick i mitt arbete och kanske finna inspiration för egna projekt. Hör av dig direkt om du har frågor eller önskar en personlig demonstration.
Arbetsprover
Så här kan det se ut när jag inspirerar, informerar och berättar med rätt ton och strategiskt tänk.
Tagline |
Visionsfilm |
Hemsida |
Engelsk broschyr |
E-handel |
Tidning |
Digital banner |
Sociala medier |
Teknisk manual |
Case
Här följer några kampanjer och projekt med kommentarer och bakgrundsinformation.
EKN
Leads-generering
Myndigheten EKN önskade nya budskap mot både banker och unga företag. Resultatet blev utomordentligt med en CTR över 30 procent, i jämförelse med det mer normala 3-5 procent. Eftersom kampanjen även mötte höga förväntningar på tonalitet och precision utvecklades engagemanget med ytterligare insatser.
Engagemang: Tonalitet, digitala kampanjer, LinkedIn, landningssidor, filmer, broschyr, eventmaterial m.m.
CTR > 30 %
Film om DeWiz och EKN (på engelska)
Damlaget har gått upp!
OV Helsingborg
Attitydförändring som gav resultat
Styrelsen ville förena klubben och sponsorer under en ambitiös jämställdhetsvision och stärka damlagets roll i verksamheten. Två år senare har damlaget nått ett viktigt mål och gått upp till Damallsvenskan. Återstår att se hur långt det komplexa jämställdhetsarbetet kan nå.
Engagemang: Kommunikationsplattform, CSR, internkommunikation, visionsfilm, inbjudningar, events, sponsorsamarbete m.m.
Ragn-Sells
Värdedriven försäljning
Jag korsade organisationen för att gräva fram kundnyttan och lyfta säljmaterialet med drivande texter i en ny ton för bolagets Integrerade Lösningar, bl.a. webbsidor, produktblad och offertbilagor.
CDON
Konverteringsstrategi B2B
Med ny tonalitet och en konverteringsinriktad hemsida kunde CDON sjösätta svenska och internationella kampanjer för att attrahera fler handlare.
Engagemang: Hemsida, digitala kampanjer, filmer, produktblad, kalkylator, svarsformulär m.m.
Konverteringsfilm på engelska
Fastighetsbyrån
Kundtidning med berättelser, kundcase och nyheter
Som redaktör skriver jag fylliga reportage som fångar både affärsfördelar och kärnvärden, ett perfekt sätt att bygga relationer och varumärke på djupet.
Beckers Group
Global B2B-marknadsföring
Beckers Group utvecklar nya metoder för hållbar industrimålning och förändrar sin varumärkeskommunikation.
Engagemang: Varumärkesanalys, broschyr, webb, digitala kampanjer, LinkedIn m.m.
Unimer
Internationell B2C-marknadsföring
Med ny varumärkesplattform och tydliga budskap kan marknad och sälj linjera kommunikationen för det underpresterande seglingssortimentet.
Engagemang: Varumärkesplattform, broschyr, digitala kampanjer, landningssida, tidningsannonser m.m.
Alfa-Laval/Framo
Min vardag som copywriter handlar om att förstå värdekedjor och sätta mig in i tekniska innovationer. Här är en broschyr för Alfa-Lavals dottoerbolag, Framo, som har utvecklat ett nytt koncept för klimatsmartare fiskodling.